понеделник, 16 май 2016 г.

"Огнената наследница" от Сара Дж. Маас - Ревю.


 Тя бе наследницата на огъня и пепелта и нямаше да преклони глава пред никого. Селена Сардотиен оцеля след смъртоносна надпревара и унищожителнa любов - но на нечувана цена. Сега трябва да достигне до нова земя и да се изправи пред най-тъмната си истина… истина за потеклото си. А това ще промени живота и бъдещето й завинаги. В същото време жестоки, чудовищни войски събират сили, за да поробят земите й. За да ги победи, Селена трябва да открие сили да се пребори не само с вътрешните си демони, но и да надвие злото, което заплашва да бъде отприщено. Кралският асасин поема по пътя на великата си съдба в третата част на великолепната поредица СТЪКЛЕНИЯТ ТРОН.

 Чаках може би прекалено дълго да започна тази книга, все я отлагах както често се случва с много други неща в живота ми. С издаването на "Кралицата на сенките" в България - реших, че е време да наваксам с изгубеното време и да започна "Огнената наследница", като силно се надявах това да е книгата, която ще ме избави от книжната ми депресия, в която бях попаднал.
 Малко ми беше трудно отново да се адаптирам към тежкия свят на Маас, защото бях позабравил последните две части. Това се оказа малък проблем за мен в началото, тъй като бях неориентиран какво се случи последно - но това бързо се изясни. Книгата започва по-бавно и първите 100 страници не са нищо особено, но в процеса на четене набира все повече и повече скорост и изведнъж избухва. Нека ви кажа - фантастичните елементи тук са много по-тежки, имаме всякакви митични същества, предмети и вселени, което може да ви завърти главата и обърка. Така стана и при мен. Искаше ми се авторката да беше отделила още малко време за да ме предразположи в света си.

 Но както вече споменах, книгата е като едно увеселително влакче, което просто има нужда от леко побутване, а след него идва "убийствената" част. След като преминах през тази трудна за мен първа част, като че ли всичко се промени. Започнах да виждам по-ясно сюжета и идеята на автора. Появиха се много обрати, които не само помогнаха на историята, а направо я преобразиха.
 Не може да не обърна внимание и на новите попълнения в състава. Роуан е принца, който Селена чакаше... само се шегувам, та тя не се нуждае от принц, който да я спасява. Така е, Роуан може да се окаже още един любовен интерес за главната ни героиня. Той е умен, силен и най-вече усложнен герой, който също споделя объркано тъмно минало. С появата си в тази книга, той бързо почна да печели читатели, който вече шипват него и Елин, но аз все още си оставам отбор Каол.
 Сорша е друг персонаж, който успяхме да разгледаме в тази част. Честно казано, имах усещането, че тя е герой, прибавен в последния момент. Не знам дали авторката е планирала този образ, но на мен не ми остави такова впечатление. Да, бях щастлив да видя Дориан не толкова нещастен и влюбен, а това направи развръзката още по-жестока. Разкритието на Сорша, нейните дела и съдбата бяха част от добрите обрати, за които споменах по-горе.  Манон е героят - представител на злото. Тя е опасна вещица, която няма да се спре пред нищо за да получи това, което иска. Нейната история беше напълно неочаквана за мен, в началото не ми допадна особено, но с всяка следваща глава нещата си идваха на мястото. Имам голямо желание да видя до къде ще достигне този образ и би било страхотно, ако Манон и Селена се срещнат в следващата книга. Но доколкото чувам, вече има такива слухове. 
 Ето, че дойде момента да обсъдя и кулминацията в книгата. Може да се спори много кой всъщност беше върховият момент в сюжетната линия, но за мен определено беше битката, в която Селена разкри на света, че тя е изгубената принцеса на Терасен - Елин Ашривер Галантиус. Героинята е насъбрала много тъга и мъка и е готова да си отмъсти за смъртта на родителите си, Нехемия и е целеустремена да възвърне кралството си и да освободи магията на континента.


 Като едно голямо обобщение ще кажа, че "Огнената наследница" е книгата, която променя изцяло тази поредица. Сара Дж. Маас не се страхува да разкрие жестокостта и подлостта в един безскрупулен магичен свят, където от падението и разрухата се ражда войн, кралица, суверен на горди хора и могъщо кралство, наследница от пепел и огън, която не се кланя на никого.

Няма коментари:

Публикуване на коментар